Brabus ML63 Biturbo - opět něco pro chudé

SUV schopné jet až 310 km/h Pod kapotou nedočkavě přešlapuje 650 koní, záda jim kryje 850 Newtonmetrů a obrovské brzdy se už nemůžou dočkat, kdy tohle všechno vypustí do světa. Brabus už vylepšuje auta dlouhých třicet let, a tohle je jeden z jeho jubilejních modelů. Na pohled dobře vykrmený mamut, ale je rychlejší než gepard.

 

Inovativní technologie úprav motorů dělá firmě Brabus jméno po celém světě už víc jak tři desetiletí. A Brabus ML63 Biturbo postavený na základě Mercedesu ML63 AMG byl stvořen jako oslava tohoto významného životního jubilea. Dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 6,3 litru je hlubokou zásobou nevyčerpatelného výkonu a ML63 Biturbo s ním nakládá opravdu brilantně.

 

Motor B63 Biturbo je skutečný High-End. Už jen kvůli tomu, že si za něj Brabus účtuje hodně tučných 69.800 Euro, což je fakt dobrá nálož. Ale na druhou stranu to je ale pořádné dělo. Nejvyšší výkon dosahuje na 650 koní a je dostupný při 6.200 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment je taky pořádná nálož, která se pyšní hodnotou 850 Nm v rozpětí 3.000 až 5.500 otáček za minutu. Jako je výjimečná cena motoru, jsou výjimečné i jízdní výkony. Sériový sedmistupňový automat 7G-Tronic se musí poprat s náporem potřebným ke sprintu z nuly na stovku za 4,2 sekund a ke zdolání maximální rychlosti 310 km/h.

 

Ani jedné hodnoty by ale Brabus nedocílil, kdyby nezaměstnával skutečné mistry ve svém oboru, kterým se do stísněných prostor pod kapotou nepodařilo nacpat změti potrubí nezbytných pro funkci turbodmychadel (včetně kompletního nerezového výfuku), stejně jako zajištění maximálního chlazení celé soustavy. Uznání by si zasloužili už jen za to, že si většinu komponent navrhovali a vyráběli svépomocí, protože pod kapotou motoru vážně nebylo místa nazbyt.

 

Také to byl důvod, proč se rozhodli použít malé šneky, čímž zároveň eliminovali turboefekt v nižších otáčkách, ačkoliv jsou turbodmychadla zapojená paralelně. Přetlakové ventily a rozsáhlá elektronika hlídající prakticky všechno byly už jen takovou „srandou na konec“, protože dávno před finišem se do bloku motoru nastěhovaly nové písty, které změnily kompresní poměr na 9,0:1.

 

Brabus na svůj nejnovější přírůstek použil kombinaci třídílných litých kol Monoblock E Platinum Edition 11Jx23“ a nízkoprofilových slupiček 315/25 R23. Skrze devět paprsků kol je možné spatřit toho, kdo drží otěže nad těmi všemi koňmi pod kapotou. Jsou jím dvanáctipístkové třmeny svírající kotouče 380x36 mm, kterým druhé housle hrají na zadní nápravě šestipístoví pomocníci svírající kotouče 360x28 mm. Asi není potřeba nijak zdůrazňovat, že když se do kotoučů současně zakousne šestatřicetipístové sevření, i takový kolos jako ML63 zastavuje s razancí podobnou nárazu do zdi.

 

Nicméně ověřovat toto tvrzení v praxi by nebylo dvakrát moudré. Za prvé kvůli tomu, že si Brabus ML63 Biturbo cení na nějakých 190 tisíc Euro a za druhé kvůli tomu, že zrušit tu nádhernou, o pět centimetrů do stran roztaženou, karosérii s novými nárazníky a prahy by byla hodně velká škoda. Nemalou měrou se na pohledném vzhledu podílí i 30mm snížení podvozku, který navzdory některým novým komponentám stále plně spolupracuje se sériovým systémem Airmatic. Jenom o tři centimetry níž.

 

A co interiér? Bylo by zbytečné pořád dokola opakovat, že Brabus si v tomto ohledu své zákazníky výrazně hýčká. Množství Alcantary a kůže Mastik je nezměrné, obkladů z poctivého karbonu je také nesčetně a kdo nefandí moderním materiálům, může se uspokojit náhradou z toho nejkvalitnějšího dřeva. Buď jak buď, v obou případech se pasažéři na zadních sedadlech budou moci dívat na své vlastní sedmipalcové LCD obrazovky s poměrem 16:9.
 

zdroj : www.tuning.cz