Profi úprava interiéru Fiatu 500

 

Alpine Taifun 5 - trochu jiná pětistovka

Alpine Taifun 5trochu jiná pětistovkaHudební gigant Alpine si s sebou na Essen Motor Show přivezl svůj oblíbený showcar, který mu úspěšně dělal během letošního roku na výstavách společnost, a my se mu konečně podívali trochu na zoubek. Tohle auto totiž duní, až to na rozum nejde. Nebo že by šlo, šlo, šlo…?

 
Evropská divize společnosti Alpine sídlící v Mnichově si s sebou letos po všech možných i nemožných výstavách vozila svůj nejnovější přírůstek mezi demo-vozy, malý sněhově bílý Fiat 500 plný muziky a modrofialového světla. Možná za to mohou jeho proporce, ale ani ty v podstatě nijak přesmíru nezmírní fakt, že je to trpaslík nacpaný muzikou od podlahy až po skleněnou střechu. Volba pětistovky jako základu nebyla vůbec náhodná. Auto se na starém kontinentu těší obrovské přízni, a to jak u něžného pohlaví, tak u toho mužského. Dvě mouchy jednou ranou, no výborně! (pozn. red.: Zdali-pak se to podaří také novému Fordu KA, jenž z Fiatu 500 nepřímo vychází?)

Malé rozměry, trendy design a dostatečná zásobárna všudypřítomné síly. Ne, teď určitě nemluvím o stokoňové „pětibábě“, ale o inovativních technologiích použitých pod jejím povrchem, resp. karosérií. Tam se totiž děly skutečně neskutečné věci, za kterými stojí tým MS Design vedený Manfredem Stenglem. Ten se rozhodl, že cesta nejmenšího odporu povede přes kompletní odstrojení interiéru a jeho opětovné znovuzrození. Asi určitě to bylo zapotřebí, protože v kabině ve své podstatě nezůstal kámen na kameni. Možná to na první pohled nevypadá, ale když to srovnáte s originálem, dáte za pravdu revolučním změnám. Pokud tomu stále nevěříte, schválně si udělejte deset minut a podívejte se na přiložené video, na němž jsou nejdůležitější okamžiky Alpine Taifun 5 zachycen:
 
HiFi komponenty se nastěhovaly prakticky všude, kde byl dostatek místa pro jejich usazení. A kde nebyl, tam se prostě udělal. Pokud by se kromě poměrů objem/výkon, výkon/hmotnost a podobně počítal také hudební výkon na centimetr čtvereční karosérie, Taifun 5 by měl hodně velkou šanci stát někde okolo vrcholu pomyslného žebříčku, neboť do něj Alpine zabudoval snad kompletní nabídku pro rok 2008. No dobře, to jsem možná trochu přestřelil, ale interiér je multimediální výbavou skutečně nacpaný a najedná se o žádné lowendové „šméčko“.

Tvůrčí tým z Alpine se uvnitř vozu solidně vyřádil. Veškerý tok zvuku ovládá 2DIN řídící jednotka s procesorem PXA-H100 s technologií Imprint, která zvuk nadále žene přeš pětikanálový zesilovač PDX-5 s výkonem 300 Wattů (RMS) do reproduktorů řady SPX-17PRO o výkonu 75 Wattů (RMS) a desetipalcového subwooferu SWS-1043D. Ještě je v zásobě TV Tuner, DVD přehrávač, dvě kamery, smečka monitorů, bluetooth anebo podpora až 1 GB hudby z iPodu. Tohle všechno si našlo nový úkryt v panelech ze sklolaminátu, který najdete prakticky všude, a to včetně zadních sedadel a vlastně i místo zavazadlového prostoru. Svou přeměnou psi prošla i palubní deska, středový tunel a výplně dveří. Všechny vnější plechy byly odizolované a použil se nový tapecírunk. Posádce zbyla k sezení dvojice anatomů Recaro Sportster CS a vzadu docela vtipné imitace.

A exteriér? Samozřejmě se pětistovka dočkala zvýraznění i po stránce svého vzhledu, kde největší pozornost jednoznačně inkasuje bohatý bodykit obsahující členité nárazníky, elegantně roztažené blatníky s prahy a docela rozměrné zadní křídlo. Nechybí ani chromovaná koncovka výfuku nebo mnohapaprsková bílá sedmnáctipalcová kola s pneumatikami Toyo. Vzhled byl ale od samého počátku projektu až na druhém místě, stejně jako výkon motoru nebo úpravy podvozku. Proč by taky výrobce AV techniky stavěl speciál na sprint, že…


zdroj : www.tuning.cz